Vredeseilanden-campagne 2015: 110.000 pennen - PromZ.be

Vredeseilanden-campagne 2015: 110.000 pennen

Traditioneel doet Vredeseilanden in één van de eerste weekends van januari een fondsenwervingsactie met verkoop van pennen en sleutelhangers. De verkoop gebeurt vooral aan de ingang van supermarkten als Carrefour, Colruyt en Delhaize. In totaal had men dit jaar 110.000 pennen met het logo van Vredeseilanden (het ‘mannetje van Leonardo Da Vinci) en een 25.000 sleutelhangers die nog op voorraad waren. Bert Verberckmoes, verantwoordelijke voor de campagnes van Vredeseilanden, zegt dat de 2015-actie goed verlopen is en dat men op veel plaatsen een stijging heeft gezien.

 

Verberckmoes zegt dat de artikelen die men aankoopt in het kader van de fondsenwervingsacties biologisch en fair trade moeten zijn. “De pennen kopen we aan bij Ecobos. De sleutelhangers hebben we via Fair Trade in Bierbeek gekocht. Die zijn gemaakt in India,” aldus Verberckmoes. Kennelijk werkt het bij fondsenwerving beter als de consumenten iets tastbaars krijgen inruil voor hun gift. Hij zegt ook dat het niet makkelijk is om producten te vinden die succesvol zijn. “Ik ben er nu twaalf jaar mee bezig en probeer zeker elke twee jaar iets nieuws te vinden. Maar pennen verkopen toch altijd nog het beste , samen de sleutelhangers die ook utilitair zijn.”