Schrijfartikelen (pennen, schrijfpapier, notebooks) behoren nog altijd tot de meest populaire promotionele producten. Dat stelt PSI, de organisator van de internationale vakbeurs over product media in Düsseldorf. In landen als Duitsland, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Australië staan schrijfartikelen aan de top.
PSI laat weten dat er tijdens de beurs in januari 2018 een breed gamma aan schrijfartikelen te zien zal zijn. De PSI-beurs heeft plaats van 9 tot 11 januari 2018 en is in principe enkel toegankelijk voor distributeurs. Op 11 januari kunnen ook eindklanten op uitnodiging van hun distributeur de beurs bezoeken.
‘Analoog schrijven en tekenen’ is – opnieuw – populair (handlettering, kleurboeken voor volwassenen, bullet journaling). Schrijven wordt in de huidige digitale wereld weer gezien als een kunst. Merken als Staedtler wijzen ook op de positieve werking van schrijven en tekenen, bijvoorbeeld om stress te kunnen verwerken. Het merk heeft er zelfs een campagne rond gemaakt: ‘Take your break!’
De fabrikanten combineren ook de analoge wereld met de digitale. Staedtler introduceert bijvoorbeeld ‘Noris digital’. Men wil een evenwicht creëren tussen het digitale en analoge, en zo de voordelen van beide werelden combineren. Dat moet het voor de gebruikers makkelijker maken om in de moderne wereld te werken, aldus het merk. Het product ziet eruit als een potlood maar heeft een digitale kern. Resultaat: je kunt er ‘klassiek’ mee tekenen en schrijven op een tablet.