Langzaamaan begint de promotie-machine rond de Rode Duivels en het Europees kampioenschap te draaien. ING België heeft 5 mei jl. in de ING Arena in Brussel het EK-lied voor de Rode Duivels en de daarbij horende videoclip opgenomen. ING is hoofdsponsor van de Rode Duivels en sponsort daarnaast ook muziekactiviteiten in ons land.
Sinds de Rode Duivels zich in oktober vorig jaar voor het Europees kampioenschap voetbal in Duitsland plaatsten, gaat in het Koning Boudewijnstadion elk doelpunt van de nationale ploeg vergezeld van een ‘Wunderbar’ via de geluidsinstallatie. Wunderbar is ook de titel van het EK-lied dat op 5 mei in de ING Arena is opgenomen. Wunderbar is oorspronkelijk een song van de Britse groep Tenpole Polder die daarmee in 1981 internationaal een hit scoorde.
Voor de opname van het EK-lied werden 1.500 zangers en muzikanten geselecteerd die zo de ‘Wunderbar Band’ vormden. De jury die hen uitkoos, bestond uit Rode Duivel Jan Vertonghen, Q dj Vincent Fierens, zangeressen Coely en Charles, supporter en ING-medewerker Olivier Didion, Dirk Van Der Auwera van Universal Music Belgium en Phile Bokken van Sonhouse. Het lied wordt uitgebracht door Universal Music Belgium en de opbrengst gaat naar het Belgian Red Courts-project. Met dit project bouwt de KBVB voetbalveldjes, die als ontmoetingsplaats dienen en de cohesie in steden en gemeenten bevordert.
Tijdens de opname waren de muzikanten uitgedost in Rode Duivels- en ‘België’-supportersartikelen (shirts, pruiken, dassen, hoeden, petten…). ING-België liet weten dat de opname in de ING-Arena “…een heel bijzonder evenement (is) omdat het voetbal en muziek combineert, twee activiteiten die ING met trots ondersteunt. Marketingtechnisch gezien is het zeldzaam om twee vlaggenschipsponsorschappen voor dezelfde campagne te kunnen combineren.”