Het Amerikaanse Advertising Specialty Institute heeft recent de resultaten van onderzoek naar promotionele producten bij middelgrote ondernemingen (met 1000 tot 5000 werknemers) uitgebracht. De bedrijven meldden tevreden te zijn met de return on (marketing-)investment van promotionele producten.
Het onderzoek toonde verder aan dat:
– 72% van de respondenten promotionele producten als ‘zeer belangrijk voor de marketingstrategie van de onderneming’ vindt
– 86% het gebruik van promotionele producten zou aanbevelen aan gelijkaardige ondernemingen
– 97% van plan is de uitgaven aan promotionele producten op een gelijk niveau te houden of nog te verhogen
– 34% van de marketinguitgaven naar promotionele producten gaat
– 82% promotionele producten inzet om werknemers en personeelsleden te bedanken, 76% om de merkbekendheid te verhogen, 73% om de verkopen op te krikken, 61% om getrouwheid te vergoten en 35% om nieuwe salesleads te verkrijgen.
– 89% promotionele producten geeft aan bestaande klanten, 83% aan personeel en 78% aan prospecten
– 40% duurzaamheid en kwaliteit de belangrijkste aspecten vindt aan een promotioneel product en 16% functionaliteit
– 64% petten en caps aankoopt, 41% schrijfinstrumenten en 35% T-shirts en/of polo-shirts
– meer dan 90% textielproducten aangekocht heeft
bron: ASI