Bedrijven steunen ‘Helm Op Fluo Top’-campagne - PromZ.be
Bedrijven steunen ‘Helm Op Fluo Top’-campagne

Bedrijven steunen ‘Helm Op Fluo Top’-campagne

ZOO Antwerpen, ZOO Planckendael, ZOO Serpentarium Blankenberge, JBC, Gofluo, Nutcase en Torfs steunen samen met de Vlaamse Overheid de campagne ‘Helm Op Fluo Top’ van de Vlaamse Stichting Verkeerkunde. De campagne is gestart op 4 november (net na de herfstvakantie) en loopt tot en met vrijdag 21 februari (de start van de krokusvakantie).

De VSV wil met de actie het dragen van fluokledij en van een valhelm door kinderen van het kleuter- en lageronderwijs stimuleren. Aan de actie doen 1.400 scholen in Vlaanderen mee. De leerlingen van die scholen krijgen voor elke dag dat zij met een fluohesje aan naar school komen een sticker op een spaarkaart. Komen ze op de fiets én dragen ze ook nog een fietshelm, dan krijgen ze een extra sticker. “De campagnepartners zorgen voor prijzen in ruil voor punten op de spaarkaart. Dankzij de samenwerking met Gofluo, JBC en Torfs zitten daar ook fluo/reflecterende accessoires bij,” aldus Werner De Dobbeleer, woordvoerder van de VSV. “Naar gelang van het aantal stickers dat de kinderen bij het einde van de actie hebben gespaard, krijgen ze een toegangsticket voor ZOO Antwerpen of ZOO Planckendael, of een van de leuke prijzen die door de andere partners worden geschonken.”