Colruyt Group doet spaaractie met maatschappelijk tintje - PromZ.be
Colruyt Group doet spaaractie met maatschappelijk tintje

Colruyt Group doet spaaractie met maatschappelijk tintje

Colruyt Group is deze maand in vier van de formules van de groep gestart met de spaaractie Bee Happy. De actie, die tot en met 18 juni gevoerd wordt in Dreamland, Bio-Planet, OKay en OKay Compact, heeft een maatschappelijk tintje. Men zet de afnemende bijenpopulatie centraal en wil via de actie meewerken aan een oplossing.

De actie op zichzelf is redelijk klassiek: bij elke aankoop van 15 euro krijgen de klanten drie stickers en een spaarzegel. Er zijn in totaal 75 verschillende stickers die in een album gekleed kunnen worden. Met de spaarzegels kunnen klanten (met bijbetaling) sparen voor bijenknuffels en zaadbommetjes. Klanten kunnen door bloemen te zaaien bijdragen aan de biodiversiteit en een betere leefomgeving voor bijen.

In een persbericht stelt Colruyt Group dat men duurzaamheid hoog in het vaandel draagt en het duurzaamheidsaspect ook in de commerciële acties door trekt: “Deze actie, waarin de bijenpopulatie centraal staat, kadert in de initiatieven die de groep vandaag al neemt op vlak van biodiversiteit. Zo investeren we al langer in meer groen op en rond onze sites en maakten we dit engagement nog eens extra concreet met de ondertekening van de Green Deal Biodiversiteit.”