De trends voor 2019 - PromZ.be
De trends voor 2019

De trends voor 2019

2019 staat voor de deur en Contagious, een ‘creative intelligence service’ voor reclamebureaus en marketeers, heeft de vijf trends voor het nieuwe jaar al opgesomd: legislative brands, lab rats, open source solutions, superhuman resources en fantasy IRL (in real life).

– Legaslative brands: consumenten willen dat merken een positie innemen rond maatschappelijke thema’s. Het gaat er dan niet alleen om om erover te praten, maar ook om echt actie te ondernemen en zo de wereld te verbeteren.
– Lab Rats: het welzijn van de consumenten wordt gezien as een technisch probleem dat opgelost kan worden. Consumenten zullen zich via apps veelvuldig laten testen om hun gezondheid te verbeteren.
– Open Source Solutions: om de grote problemen van de wereld op te lossen moeten de bedrijven samenwerken en hun innovatieve oplossingen met elkaar delen.
– Superhuman resources: consumenten vragen ethische artificial intelligence en algoritmen die eerlijke en onbevooroordeelde beslissingen bieden. In een onderzoek liet 97% van de respondenten weten van de merken ethisch gebruik van technologie te verwachten.
– Fantasy IRL: de grenzen tussen de echte en de virtuele wereld vervagen. De consument kan zich op elk moment terugtrekken in het universum van zijn keuze.