Delhaize en Daltix: ludieke actie rond ‘foute’ promotie - PromZ.be

Delhaize en Daltix: ludieke actie rond ‘foute’ promotie

IT-bedrijf Daltix deelde op 28 april gratis 200 liter uiensoep uit aan de klanten van het Gentse OCMW en aan Gentse start-ups. De uien voor de soep kreeg Daltix voor 0 euro bij Delhaize: een gevolg van een foutje in een online-promotie van de supermarktketen.

Daltix maakte Delhaize attent op een fout in die online-promotie. Bij gele uien stond als promo ‘0+1 gratis’ vermeld. Daltix merkte de fout op via de door het bedrijf ontwikkelde applicatie om online prijzen, promoties en assortimenten op webshops op te volgen. Daltix haalde bij wijze van guerilla-stunt 214 kg gratis uien op in verschillende Delhaizes. Een deel ervan ging naar Foodsavers, een ander deel werd met de steun van Delhaize en het OMCW van Gent tot soep verwerkt. “Met de actie wil Daltix in de verf zetten dat een simpele fout op de webshop van een retailer enorme kosten kan veroorzaken. Dankzij de snelle reactie van Daltix kon Delhaize de schade beperken en hun foutieve promotie snel aanpassen. De stunt leidt tot een winwin voor zowel Delhaize als Daltix: binnenkort bespreken ze een mogelijke samenwerking,” aldus Daltix in een persbericht.