Delhaize herziet Pluskaart - PromZ.be
Delhaize herziet Pluskaart

Delhaize herziet Pluskaart

Delhaize zal het huidige systeem van de Pluskaart met partners herzien en de Pluskaart exclusief voor de eigen klanten behouden. Partners als Q8, Di, Planet Parfum en Tom & Co zullen een eigen loyaltysysteem op moeten zetten.

Interessanter promotie-instrument

Delhaize is al actief met de Pluskaart sinds de eerste helft van de jaren negentig van de vorige eeuw. Het concept is dat bij 500 punten de klant een bon van vijf euro krijgt. Volgens De Standaard zijn kaartsystemen van concurrenten als Colruyt een interessanter promotie-instrument. Colruyt geeft houders van de Xtrakaart extra kortingen. Bovendien linkt men die kaart ook aan product media: op vertoon van de kaart kregen Colruyt-klanten dit jaar bijvoorbeeld een voetbal bij 12 blikjes Belgium/Jupiler en een bewaardoos plus receptenboek bij 30 euro aan Boni-producten (een van de eigen merken van Colruyt). Colruyt heeft overigens geen spaarpuntensysteem.