Duits onderzoek bevestigt kracht product media - PromZ.be
Duits onderzoek bevestigt kracht product media

Duits onderzoek bevestigt kracht product media

Het jaarlijkse onderzoek van het GWW – Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft e.V. de Duitse sectororganisatie van product media, bevestigt de kracht van promotionele artikelen, zowel op het vlak van herinneringsscore als van bereik.

Volgens het onderzoek behalen product media met 70% de hoogste herinneringsscore van alle media wat betreft het product waarvoor geadverteerd wordt en voor de merk- of firmanaam. Product media bereiken 89% van bevolking van 14 jaar en ouder, een score die 11% hoger is dan die van ‘runnerup’ radio. 98% van de Duitse bevolking van 14 jaar en ouder bezit een promotioneel artikel en 90% van degenen die er een gekregen hebben, gebruikt dat ook. 62% van de promotionele items blijft langer dan een jaar in het bezit van de consumenten. In 2018 werd er in Duitsland 3,58 miljard euro uitgegeven aan promotionele artikelen. Alleen de investeringen in televisiereclame lagen hoger….