Generation Z koopt online én in fysieke winkels - PromZ.be
Generation Z koopt online en in fysieke winkels

Generation Z koopt online én in fysieke winkels

Leden van de Generation Z van 16 tot 21 jaar in de VS spenderen zo’n 143 miljard dollar per jaar (daarbij is geen rekening gehouden met de bedragen die hun ouders voor hen uitgeven). Het is de generatie die nooit een leven zonder internet gekend heeft. Hoe kunnen retailers de Generation Z bereiken. E-marketer zette enkele belangrijke trends op een rijtje.

‘Gen Zers’ zijn de snelheid en gemak van digitale media gewend en verwachten die ook van winkels. Bijna 2/3 koopt kleren bij Amazon. Maar toch gaan ze eveneens graag naar fysieke winkels. Dat doen ze vooral om er samen met vrienden te verblijven. In de winkels delen ze hun ervaringen via Snapchat en Instagram. Als ze die sociale media niet gebruiken, dan surfen ze naar YouTube om er hun favoriete sterren te zien. Dat betekent echter nog niet dat het internet het ideale medium is om hen te bereiken. Ze voelen zich overdonderd door het aantal commerciële boodschappen dat ze op hun smartphone krijgen. En om goed aan te slaan moet reclame voor hen authentiek zijn (echte mensen in echte situaties).