Grens tussen retail- en promo-textiel verdwijnt - PromZ.be
Grens tussen retail- en promo-textiel verdwijnt

Grens tussen retail- en promo-textiel verdwijnt

Promotioneel en retail-textiel komen steeds dichter bij elkaar te liggen wat trends betreft, zowel in stoffen als snit en kleuren. De periode die er was tussen het opkomen van fashiontrends en het oppikken daarvan door promotionele textielbedrijven is tegenwoordig zo goed als verdwenen.

Het Amerikaanse Advertising Specialty Institute (ASI) stipte vier textieltrends aan die ook in de promotionele wereld zijn doorgedrongen:
– flanel: flanellen shirts, ‘hot’ in retail, worden nu ook ‘hot’ in promo-land
– heidekleuren: bedrijven stappen af van ‘corporate’ kleuren als zwart en navy-blauw en zoeken naar neutrale maar toch modische kleuren. Dat leidt tot de opkomst van heidekleuren
– sportkleding: niet alleen T-shirts, maar ook yoga- en loopkledij in comfortabelere stoffen
– accessoires: vooral tassen, van kleine elegante rugzakjes voor vrouwen tot ruimere luxe tassen voor personen in de media- en tech-sectoren.