Grote fusie: Kick & Rush samen met Van Bavel Enjoy Giving - PromZ.be

Grote fusie: Kick & Rush samen met Van Bavel Enjoy Giving

Op 21 mei jl. kondigden Kick & Rush en Van Bavel Enjoy Giving aan hun activiteiten samen te voegen. De nieuwe entiteit Kick And Rush Group heeft een omzet van 30 miljoen euro en behoort daarmee tot de grootste distributeurs van promotionele producten in ons land en is ook een belangrijke speler op de West-Europese markt. 

Kick & Rush is in 1995 opgericht door Thibaut Fontaine die in de wereld van promotionele producten stapte tijdens zijn studie marketing. In de afgelopen jaren groeide het bedrijf organisch én door overnames (Oscar Gifts, Belgosweet en Supremia) uit tot marktleider in ons land. Het werkt voor merken als Toyota, Veolia, Dassault, Daikin en Komatsu. Van Bavel Enjoy Giving kan bogen op een ervaring van ruim 70 jaar. De basis ervan is Bavelco – Van Bavel & Company dat opgericht werd door de vader van de huidige topman van Van Van Bavel Enjoy Giving (Michel Van Bavel). Na verkoop ervan aan het einde van de vorige eeuw startten de broers Michel en Jacques Van Bavel met Van Bavel The Art of Giving. Jacques Van Bavel verliet het bedrijf en Michel Van Bavel zette het voort als Van Bavel Enjoy Giving. Op de klantenlijst staan merken als Chiquita, Barry Callebaut, Volkswagen (D’Ieteren) en Makita. 

Sterk team
In een persmededeling liet Tom Verhaert, CEO Kick & Rush, weten dat de klanten authentieke zichtbaarheid en betrouwbaarheid eisen. Dat was een van de redenen voor het samen gaan van Kick & Rich en Van Bavel Enjoy Giving: men kon op die manier “….de expertise en technologie van beide bedrijven in één sterk team samenvoegen.” Verhaert: “Terwijl we al exporteren naar meer dan 90 landen, versterkt deze fusie ons om te voldoen aan de behoeften van West-Europese organisaties. Klanten zullen profiteren van deze fusie omdat deze het beste van beide werelden combineert, wat nog meer ervaring, creativiteit en capaciteit biedt op zowel lokaal als globaal niveau.” 

Michel Van Bavel, CEO Van Bavel Enjoy Giving zei in het persbericht dat het samengaan met Kick & Rush “…ons in staat stelt om onze meer dan 70 jaar aan ervaring en expertise naar een hoger niveau te tillen. Ons talent voor creatieve voorstellen, onze vaardigheid in het vinden van het juiste object en onze klantgerichtheid worden nu aangevuld met een solide technisch en organisatorisch kader. Bovendien kunnen we, met de toevoeging van duurzaamheidsexperts aan ons team, verbeterde rapportage en ondersteuning bieden, zoals voor CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).” Van Bavel is in de nieuwe entiteit Chief Growth Officer.