Oostenrijks onderzoek: high-tech-producten populairst - PromZ.be
Oostenrijks onderzoek high-tech-producten populairst

Oostenrijks onderzoek: high-tech-producten populairst

Consumenten hebben het liefst technologische producten als promotioneel cadeau. Dat blijkt uit een studie van de Wirtschaftsuniversität Wien in samenwerking met de Oostenrijkse sectororganisatie VÖW (Verband österreichischer Werbemittelhändler).

Als tweede meest populaire productgroep kwamen in de studie huishoudartikelen naar voren, gevolgd door schrijfinstrumenten. Consumenten zullen op sociale media opvallende of verrassende promotionele artikelen en business gifts delen, vooral in de groep onder dertig jaar.

Verder blijkt dat de consumenten graag product media ontvangen en (met een waarschijnlijkheidspercentage van 60 tot 85%) ook behouden. De producten moeten wel functioneel en kwalitatief zijn. Vrouwen hechten meer dan mannen belang aan de duurzaamheid ervan. Ten slotte keek men ook naar de plaats of moment waar de product media gegeven werden. Als het product daarbij aansluit, wordt het eerder meegenomen. Echter, als iemand haast heeft, kijkt hij niet om naar aanbiedingen met promotionele artikelen.

Het is de derde studie die de Weense business-school samen met het VÖW uitvoerde. Deze keer was het de eerste maal dat onderzoek gepleegd werd vanuit het standpunt van de consument. Voor de studie deed men 768 interviews.