Politie Londen breidt aanbod merchandising-artikelen uit - PromZ.be
Politie Londen breidt aanbod merchandising-artikelen uit

Politie Londen breidt aanbod merchandising-artikelen uit

London Metropolitan Police Services (New Scotland Yard) is van plan kleding en souvenirs met het logo van de ‘Met’ op de markt te brengen en op die manier extra budget te verkrijgen.

De ‘Met’ is een samenwerking aangegaan met The Point.1888 om producten te ontwikkelen met de ‘Met’- en New Scotland Yard-logo’s. Het gaat om kleding, speelgoed, schrijfwaren en huishoudartikelen. Er is een partnership met Transport of London dat al een eigen lijn merchandise-producten heeft. De ‘Met’ had tot nu toe een beperkt aantal producten (zoals manchetknopen met het logo en Obi, een knuffelhondje).
Het New York Police Department – NYPD is voor de Londense politie het voorbeeld. De markt van NYPD-producten ontwikkelde zich na de aanslagen van 9/11 in 2001 toen burgers op die manier hun steun aan de politiediensten wilden betuigen. De New York City Police Foundation is toen ook een campagne gestart om de waarde en het merk van de NYPD te beschermen en de distributie van merchandise-artikelen zelf ter hand te nemen. De New Yorkse-politie heeft momenteel meer dan 50 meerjarige overeenkomsten.