Promotioneel geschenk zorgt voor appreciatie - PromZ.be
Promotioneel geschenk zorgt voor appreciatie

Promotioneel geschenk zorgt voor appreciatie

Recent onderzoek van de BPMA, de British Promotional Merchandise Association, wijst uit dat 80% van de personen die een promotioneel geschenk (‘branded gift’) hebben ontvangen, zich daardoor geapprecieerd voelt. De BPMA stelt dan ook dat een promotioneel cadeau het sterkste reclamemedium is om ‘dank je wel’ te zeggen. ‘Thank You’ is niet toevallig ook het thema van de BPMA om het product media te promoten.

De studie wees verder uit dat 47% van de ontvangers blij (‘happy’) waren met een promotioneel geschenk. 21% was onder de indruk ervan (‘impressed’). “In een overvolle communicatiemarkt gebruiken marketeers, evenementen-organisatoren, personal assistants, HR manager en anderen steeds meer promotionele producten, niet alleen om de bekendheid van hun merken te verhogen, maar ook om consumenten, personeel en klanten te danken,” aldus de BPMA.

De Britse markt van product media is goed voor een waarde van bijna 1 miljard pond, ruim 1, 1 miljard euro.