Stadsbrouwerij De Koninck: merkbeleving in nieuw bezoekerscentrum - PromZ.be

Stadsbrouwerij De Koninck: merkbeleving in nieuw bezoekerscentrum

De Antwerpse Stadsbrouwerij De Koninck (producent van onder meer het amberbier ‘Bolleke’) heeft eind augustus een nieuw bezoekerscentrum met shop geopend. Duvel-Moortgat, sinds vijf jaar eigenaar van De Koninck, besloot de bottelarij van de stadsbrouwerij over te brengen naar de Duvel-Moortgat sites in Puurs en Achouffe en in de vrij gekomen ruimte een bezoekerscentrum annex shop in te richten. Michel Moortgat, ceo van Duvel-Moortgat, zegt dat het een investering is in de merkbeleving van De Koninck.

 

Belangstellenden kunnen op eigen gelegenheid de brouwerij bezoeken voor 12 euro per persoon. De geschiedenis van de brouwerij en het brouwproces worden in tien installaties uit de doeken gedaan. Het bezoek eindigt met een glas De Koninck-amberbier of met een degustatie van de drie bieren van de brouwerij (‘Bolleke’, Triple d’Anvers en Wild Jo). In de shop zijn er naast de De Koninck-bieren ook diverse De Koninck-attributen verkrijgbaar zoals kleding, kapstokken, speelkaarten, flesopeners, reparatiesets voor fietsbanden, draagtassen… Voor die producten heeft men diverse leveranciers waaronder Carta Mundi en Mondial Gifts.

 

Duvel-Moortgat mikt op 100.000 bezoekers per jaar. Voor de aanpassing en uitbreiding van de brouwerij-site in Antwerpen (met naast De Koninck als brouwer ook een ambachtelijke chocolatier en een kaasraffineur) heeft men een investering van tien miljoen euro gedaan. Vier miljoen euro is naar de inrichting van de expo, het café en de shop gegaan.