De trends voor het nieuwe decennium - PromZ.be
De trends voor het nieuwe decennium

De trends voor het nieuwe decennium

Wat kunnen we in het nieuwe decennium verwachten op het gebied van promotionele artikelen en business gifts? Het Amerikaanse Advertising Specialty Institute blikte vooruit.

Experiential Marketing: de verwachting is dat de komende jaren er meer brand activations en experiential marketing zal zijn. Dat uit zich in pop-up winkels en meer interactie op beurzen en salons. Mét de inzet van product media

Drones: met minder winkels wordt het moeilijker bestelde goederen af te halen. Drones die pakjes én promotionele artikelen naar de kopers brengen worden de gewoonste zaak van de wereld.

Verandering in de wereld van promotionele producten: met het toenemen van online-aanbieders van product media moeten de klassieke distributeurs hun businessmodel aanpassen. Meer specialisatie in advies en producten is een alternatief.

Meer lokaal: er zal een grotere interesse zijn om producten in eigen land (of werelddeel) aan te schaffen. Onshoring wordt dat genoemd.

Producten gelinkt aan een app: er komen app’s in producten: paraplu’s die regen voorspellen, koffiebekers die de juiste temperatuur van de inhoud aangeven.

Pientere kleding (smart clothing): kleding met technologische snufjes, zoals een logo dat op basis van een app kan veranderen.