Verandert de merknaam? Inruilactie! - PromZ.be
Bankenpremium CERA op een tweedehands website

Verandert de merknaam? Inruilactie!

Verandert de merknaam? Doe een inruilactie van product media. Waarom? Promotionele artikelen gaan lang mee, langer soms dan de merknaam die erop staat. Dus organiseer bij een naamsverandering een inruilactie en vervang die ‘voorbijgestreefde’ product media.

Banksector

Neem de banksector: jarenlang kregen jongeren bij de opening van een bank- of spaarrekening een sporttas. De banksector is sterk veranderd: zowat alle merknamen van pakweg 20 jaar geleden zijn verdwenen, maar nog altijd zie je mensen lopen met een sporttas voorzien van het logo van zo’n verdwenen bank. Een inruil-actie bij een naamsverandering zorgt er in ieder geval voor dat de juiste merknaam in het straatbeeld verschijnt. Zo’n actie heeft nòg voordelen: het is goed voor het merkimago (sympathie), het zorgt voor rumour around the brand en het creëert traffic (zeker in tijden waar veel online afgehandeld wordt).

Tweedehands-sites

Overigens een beetje google’en leert ook dat consumenten op tweedehands-sites sporttassen van banken met hun oude namen te koop aanbieden…

 

Bankenpremium Fortis op de 2dehands be website