Veters als gadget - PromZ.be
Veters als gadget

Veters als gadget

Mondial Gifts zette onlangs bedrukte veters als gadgets in de schijnwerpers. Men noemt gepersonaliseerde schoenveters een nieuwe trend in de modesector en ziet er ook mogelijkheden voor als product media. “Je knoopt en ontknoopt ze twee keer per dag of meer. Dus een ideaal artikel voor een succesvolle promotionele actie.”

Mondial Gifts wijst op de trend bij grote sport- en modemerken. “Kijk bijvoorbeeld naar Van Bommel die felblauwe veters gebruikt voor zijn schoenen. Je associeert die meteen met het merk. Nike brengt dan weer veters uit waarop hun logo herhaald wordt.” Veters krijgen zo naast hun functionele waarde ook een emotionele waarde hebben. “In de retail zijn mensen ervoor bereid dat extraatje neer te leggen omdat het product bepaalde emoties teweeg brengt als gadget,” aldus Mondial Gifts. Veters zijn dan ook interessant als product media bij productlanceringen, voor back to school-acties en als relatiegeschenk). Overigens kregen de deelnemers aan de loopevenementen in het kader van de Warmste Week in 2018 ook al speciale veters bij hun inschrijving.