Voetbal: de ‘fanshirts’ van Play Sports - PromZ.be
fanshirts

Voetbal: de ‘fanshirts’ van Play Sports

In het kader van de play-offs in de Jupiler Pro League bracht tv-zender Play Sports samen met reclamebureau TBWA een lijn van fanshirts uit. Het speciale eraan was dat de shirts voorzien waren van ‘profetische quotes’. De kleding werd verdeeld via een online win-actie op de social media-kanalen (Facebook, Instagram & Twitter) van Play Sports.

Play Sports en TBWA haakten na de reguliere voetbalcompetitie met een campagne in op de play-offs (die 3 juni hun einde kenden). De campagne bestond onder meer uit een kledinglijn (T-shirts en sweaters) met voor elk van de deelnemende ploegen slogans (‘Antwaarp ploeg van ’t land’, ‘Le champion, c’est l’Union’, ‘De titel is van ons. Forza Racing!’, ‘Boeren keren altijd were’ en ‘ t’Is de AG die triomfeert’). De echte fans konden met de statements die ook te zien waren op affiches, TV en social media, tonen voor wie ze supportenden.

PromZ-be wilde weten hoe de kleding bij die supporters kwam. Lukas Peeters, account executive bij TBWA: “De kleding werd verdeeld via een win-actie op de social media kanalen (Facebook, Instagram & Twitter) van Play Sports. De deelnemers moesten reageren met hun favoriete Play-off 1-club en maakten zo kans op een kledingstuk van die club. Om de win-actie extra kracht bij te zetten, werden er vier influencers ingezet om hun volgers aan te sporen om deel te nemen aan de actie. Voor elke Play-off 1 ploeg hadden we een influencer die zelf supporter is van de club. Zo hadden we Malik Mohammed voor Antwerp, DIKKE voor Racing Genk, Rik Verheye voor Club Brugge en Thomas De Smet voor Union.”

Voor de kledingproductie deed men een beroep op het Belgische kledingmerk Stanley & Stella. De volledig duurzame toeleveringsketen was voor Play Sports en TBWA een belangrijk aspect in de keuze.