Zonnebril in de post - PromZ.be

Zonnebril in de post

Een zonnebril als promotioneel element in een direct mail? Het Duitse Suncard biedt ‘Sunglasses in a Postcard’: een zonnebril als een bouwpakket.


De drie onderdelen (‘glazen’ en de twee poten) zijn uitgestanst in karton en de consument drukt die eruit en kan dan zelf zijn zonnebril in elkaar zetten. Voor direct mailcampagnes biedt dat interessante mogelijkheden.

Direct marketeers wijzen er ook altijd op dat bij direct mail-campagnes en ‘bobbel’ in een enveloppe of een duidelijke dikkere omslag de nieuwsgierigheid van de geadresseerde prikkelt én – zeer belangrijk – de respons gevoelig kan laten toenemen.

Echter: hoe ‘platter’ hoe beter om de vooral de verzendkosten laag te houden. De Suncard kan apart als kaart (een drieluik) of in een enveloppe als genormaliseerde zending verstuurd worden. bpost bepaalt dat een genormaliseerde zending minstens 50 gram moet wegen, binnen de afmetingen 90 x 140 mm en 125 x 235 mm moet vallen en niet dikker mag zijn dan 5 mm. Bij de duurdere, niet genormaliseerde zending is de maximum dikte 30 mm en het maximum gewicht 2 kg bij de zelfde afmetingen als een genormaliseerde zending.
De Suncard wordt ook aangeboden als een ‘hanger’ (deurhanger, autospiegelhanger…)