Boekenbeurs: ook product media - PromZ.be

Boekenbeurs: ook product media

Ook in boekenland zetten uitgeverijen (en andere standhouders) product media in om hun aanbod extra aantrekkelijk te maken. Een bezoekje aan de jaarlijkse Boekenbeurs in Antwerpen illustreerde dat.

Uitgeverijen Clavis en Lemniscaat boden posters, Clavis bij aankoop van een prentenboek, Lemniscaat bij iedere aankoop (en bovendien een ‘tekenposter’ bij aankoop van meer dan 50 euro). Voor de fans van Jommeke waren er ‘plezierboxen’ met hebbedingetjes voor een promo-prijs en drinkbekers. Roularta wierf abonnees voor Knack Magazine en gaf als bedankje een Dolce Gusto Oblo-koffiemachine. Wie al abonnee was, kon er ook één krijgen (dan werd het bestaande abonnement voor een jaar ‘on hold’ gezet). En Spa was actief met een wedstrijd in het kader van het boek ‘Nooit meer diëten’: een quiz met een schiftingsvraag. Iedere deelnemers kreeg een textmarker gemaakt van gerecycleerde Spa-flessen.