De kracht van textiel - PromZ.be
De kracht van textiel

De kracht van textiel

Textiel (T-shirts, jassen…) blijkt tot de meest gewaardeerde en de meest bijgehouden product media te horen. En dat is wereldwijd het geval…

Cijfers van het Advertising Specialty Institute bewijzen dat. In de VS heeft 54% van vrouwen een T-shirt met een logo, bij de mannen is dat percentage 46%. In Rome heeft 53% van de consumenten een promotioneel T-shirt. Meer dan de helft van de consumenten in alle leeftijdsgroepen laat weten een T-shirt met een logo te bezitten. En in de VS kan minstens 80% herinneren wie zo’n shirt gegeven heeft. In het middenwesten van de VS is dat zelfs 95%.

Bij ‘outerwear’ en fleeces zijn gelijkaardige trends te bespeuren. 57% van de mannen in de VS heeft promotionele jassen of fleeces tegen 43% van de vrouwen. 75% van degenen die zo’n jas hebben, houdt die omdat die handig is, 52% omdat die aantrekkelijk is en 49% omdat het leuk is om die te hebben.

In de volgende uitgave (februari/maart) besteedt promz.be-magazine meer aandacht aan promotioneel textiel (waaronder ook bedrijfskleding valt).