Millennials: offline kijken, online kopen - PromZ.be
Millennials offline kijken, online kopen

Millennials: offline kijken, online kopen

E-commerce mag dan wel aan populariteit winnen, dat betekent nog niet dat de ‘in-store experience’ minder belangrijk wordt. Opvallend is wel dat Millennials, zeker in de komende eindejaarsperiode, kijken in de winkel maar kopen op het net.

In een studie van Euclid liet 48% van de Millennials weten minstens één keer per week naar een winkel te gaan. Van de Gen X doet 41% dat en van de ‘boomers’ 43%. Maar winkelbezoekers zijn geen kopers: 56% van de Millennials koopt na een winkelbezoek een item online tegen 45% van de Gen X-groep en de boomers. 21% van de Millennials zegt bijna altijd een item dat ze in de winkel gezien hebben, online te kopen.
Het tastbare is overigens nog eens extra belangrijk met oog op de komende eindejaarsfeesten. Op de vraag waarom de consumenten in die periode liever in de winkel dan online kopen, antwoordde 75% dat men graag de producten zelf zag. 42% gaf als reden ook de sfeer in de winkels op.