Mondial Gifts: praktische beslommeringen leiden tot minder eindejaarsgeschenken - PromZ.be

Mondial Gifts: praktische beslommeringen leiden tot minder eindejaarsgeschenken

Mondial Gifts is tot de vaststelling gekomen dat er in het bedrijfsleven minder eindejaarsgeschenken worden gegeven. Oorzaken daarvan zijn volgens onderzoek van Mondial Gifts geen budgettaire problemen, maar praktische beslommeringen voor de gevende bedrijven.

Het probleem waar een groot aantal bedrijven zich voor gesteld ziet, is dat de geschenken zoals Mondial Gifts zegt “….gewoon niet meer tot bij de klant” komen. “Vroeger had men veel meer persoonlijk contact met de klanten. Nu gebeurt alles veel meer op afstand, via digitale kanalen en is de ploeg van sales die klanten bezoeken sterk uitgedund. En het geschenk opsturen kost veel geld met nog het risico dat het gebroken of bij de verkeerde persoon toekomt.” De tweede reden is dat de bedrijven problemen ondervinden om een geschenk te geven dat iedereen leuk vindt. Budgetproblemen en klantentrouw worden beduidend minder geciteerd als redenen om geen eindejaarsgeschenken meer te geven.
Als oplossing voor die praktische problemen schuiven distributeurs geschenksites naar voren waar klanten hun eindejaarsgeschenk kunnen kiezen. Dat doet ook Mondial Gifts. Maar men gaat nog een stap verder door het geschenk bij een UPS/Kiala-punt in de buurt van de klant af te leveren zodat die het daar kan komen afhalen.