USA: uitgaven voor politieke product media gaan stijgen - PromZ.be
Joe biden shop

USA: uitgaven voor politieke product media gaan stijgen

Met de presidentsverkiezingen van 2020 in het vooruitzicht verwacht men in de VS een sterke stijging van de uitgaven voor politieke reclame. Het gaat dan zowel om investeringen in media (klassieke media en online-media) als om bestedingen aan product media.

Politieke reclame

GroupM, het mediabureau binnen de WPP-Group, schat dat de uitgaven voor politieke reclame in 2020 bijna 10 miljard dollar zullen bedragen, 57% méér dan in het verkiezingsjaar 2016. De distributeurs van promotionele artikelen verwachten ook een stijging van de uitgaven in hun sector. De redenen: kandidaten zullen harder moeten werken om zich bij de kiezers kenbaar te maken en het Trump-effect.

Huidig president Trump heeft immers in 2016 met zijn ‘Make America Great Again’ de kracht van product media als effectieve en goedkope marketing-vehikels aangetoond. Ook tijdens zijn ambtstermijn maakt hij gebruik van product media die zijn supporters in de Official Trump Store online kunnen aankopen.

Joe Biden, een van de Democratisch kandidaten voor het presidentschap heeft inmiddels eveneens een online-merchandiseshop.

 

Trump shop