NewZ - PromZ.be

NewZ

Eindejaarscadeaus: ‘warm’ is de trend

Met nog zo’n 2,5 maand te gaan staan de eindejaarsfeesten voor de deur. Het moment voor veel bedrijven om de eigen medewerkers en de klanten...

Europese promo-markt onder druk?

De markt van promotionele producten in Europa was begin 2022 ‘booming’, een reactie op twee jaar corona-beperkingen. Maar de oorlog in Oekraïne en de economische...

Komen promoties rond WK-voetbal los?

Op 20 november aanstaande start het wereldkampioenschap voetbal in Qatar. Met de Rode Duivels erbij. Leeft het wereldkampioenschap ook promotioneel? PromZ-be peilde naar reacties bij...

Onderzoek: promotionele producten hebben ook emotionele effecten

Onderzoek van de Duitse sectorvereniging GWW (Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft) heeft de emotionele werking van promotionele producten aangetoond. GWW gebruikt de resultaten ook voor een campagne...

McKinsey: Europese consumenten pessimistisch

Op basis van de Consumer Pulse Survey van McKinsey stelt het consultancy-bedrijf dat de Europese consument pessimistisch is en dat die zijn/haar gedrag aanpast aan...

Generation Z valt voor nostalgie

Generation Z (waartoe personen behoren die zijn geboren tussen 1997 en 2012) valt voor nostalgie en dan vooral zaken die uit de periode van de...

Direct mail: daling in volume en omzet bpost

Uit de recentste kwartaalrapporten van bpost blijkt dat het volume en de omzet van direct mail (advertising mail) in het eerste halfjaar van 2022 gedaald...

Trendje: folders krimpen

Opvallend in de recente pakketten folders in de brievenbus: ze krimpen… Niet meer de A2- of A3-formaten maar vierkante van zo’n 20 bij 20 cm....

Lage concentratie PFAS in duurzame rietjes

Uit metingen van de Universiteit van Antwerpen in het kader van een bachelorthesis blijken er in al dan niet herbruikbare duurzame rietjes (papier, bamboe, glas)...