NewZ
Trend: ‘nostalgia’ marketing
E-marketer signaleert in deze coronatijden een (digitaal) trendje: nostalgia marketing. In tijden van zoom-vergaderingen en online-leven verlangen de mensen terug naar het ‘normale’ leven van...
Kanttekeningen bij AH 1-plus-5-actie
Vorige maand haalde Albert Heijn in ons land de media met een opvallende kortingsacties: 1-plus-5 gratis. 2+1, 2+2 en zelfs 1+2 zijn bekende kortingspromoties die prominent...
Rolling Stones: meer brand dan band
Wat doe je als wereldberoemde band wanneer je niet meer ‘live’ voor publiek kunt optreden? Je kunt kiezen voor streamen van je muziek, maar The...
BOB-campagne 2021: de anti-sleutelhanger
Naar aanleiding van 25 jaar BOB-campagne in ons land heeft de organisatie ‘Ouders van Verongelukte kinderen’ afgelopen winter een alternatieve actie opgezet met steun van...
Geraardsbergen: mondmaskers als beloning
Mondmaskers zijn niet alleen onderdeel van het nieuwe normaal maar zijn ook een communicatiemiddel en een promotioneel item geworden. Om jongeren in Geraardsbergen te belonen...
Duitsland: omzet promotionele producten daalt door pandemie
Uit onderzoek - uitgevoerd door DIMA in opdracht van de Duitse sectororganisatie Gesamtverbands der Werbeartikel-Wirtschaft e.V. (GWW) - blijkt dat ondernemingen in 2020 in hun...
2020: corona heeft effect op aantal promotionele acties
In 2020 zijn er op basis van tellingen van PromZ-be zo’n 10% minder acties gevoerd met promotionele artikelen. In 2020 turfde PromZ-be 262 acties met...
THOM: geen blinde trouw aan webshops
In het kader van 2020-editie van de ‘Belgian Online Shopper Survey 2020’, een jaarlijks onderzoek van SafeShops.be, heeft researchpartner The House of Marketing de online-consument...
Hoe evolueert ‘promotional marketing’ in de komende jaren?
“Hoe evolueert ‘promotional marketing’?” Die vraag stelt de Amerikaanse Promotional Product Association International in het eigen magazine van deze maand. In dat artikel geeft Danny...