NewZ - PromZ.be

NewZ

Colruyt Group experimenteert met alternatieve retailkanalen

Colruyt Group is afgelopen maand in het nieuws gekomen met twee ‘alternatieve’ retailactiviteiten: de opening van een tweede OKay Direct en aan-huis-bezorging met een op...

Alcoholvrij in opkomst

'Dry january' is ook in België en Nederland een begrip aan het worden. Niet alleen de horeca maar ook de retail verkoopt minder alcohol in...

Salon-actie matcht met DNA Febelauto

Tijdens het recente Autosalon in de Heizel in Brussel viel Febelauto op met een ijskrabber als give-away. De krabber was gemaakt van RPP, gerecycleerd polypropylene....

Promo-Watch 2022: aantal consumentenacties met premiums daalt

Uit de tellingen van PromZ-be over het aantal consumentenacties met premiums op basis van folders en winkelbezoeken blijkt dat dat in 2022 gedaald is ten...

PSI: duurzaamheid en kwaliteit troef

Tijdens de PSI, de grote internationale beurs voor promotionele artikelen en business gifts in Düsseldorf, is gebleken dat duurzaamheid en kwaliteit troef zijn. In het kader...

Canada: effect van promotionele T-shirts en polo’s gemeten

Een studie van het ASI (het Amerikaanse Advertising Specialty Institute) in Canada heeft de kracht van promotionele T-shirts en polo’s nogmaals onderstreept. 60% van de...

Eindejaarsgeschenken: bedrijven geven warmte

Warmte was afgelopen jaar de grote trend in de eindejaarsperiode, zeker als het om eindejaarsgeschenken ging die bedrijven aan hun medewerkers en/of klanten. PromZ.be peilde...

WK2022 leeft promotioneel niet

Het wereldkampioenschap voetbal leeft niet, zeker niet promotioneel. Diverse fandorpen om samen naar wedstrijden te kijken zijn afgelast. En in de supermarkten waren er nauwelijks...

Marketeers moeten ‘klimaat normale’ taal spreken

In november bracht Wim Vermeulen, director of strategy and sustainability bij communicatiebureau Bubka, een nieuw boek uit: ‘Speak Up Now, Marketing in Times of Climate...