NewZ - PromZ.be

NewZ

Investeringen in direct mail dalen met 15%

De investeringen in direct mail zijn in corona-jaar 2020 met 15% gedaald ten opzichte van 2019. Dat blijkt uit cijfers van Media Databank - Nielsen....

Trend: ‘nostalgia’ marketing

E-marketer signaleert in deze coronatijden een (digitaal) trendje: nostalgia marketing. In tijden van zoom-vergaderingen en online-leven verlangen de mensen terug naar het ‘normale’ leven van...

Kanttekeningen bij AH 1-plus-5-actie

Vorige maand haalde Albert Heijn in ons land de media met een opvallende kortingsacties: 1-plus-5 gratis. 2+1, 2+2 en zelfs 1+2 zijn bekende kortingspromoties die prominent...

Rolling Stones: meer brand dan band

Wat doe je als wereldberoemde band wanneer je niet meer ‘live’ voor publiek kunt optreden? Je kunt kiezen voor streamen van je muziek, maar The...

BOB-campagne 2021: de anti-sleutelhanger

Naar aanleiding van 25 jaar BOB-campagne in ons land heeft de organisatie ‘Ouders van Verongelukte kinderen’ afgelopen winter een alternatieve actie opgezet met steun van...

Geraardsbergen: mondmaskers als beloning

Mondmaskers zijn niet alleen onderdeel van het nieuwe normaal maar zijn ook een communicatiemiddel en een promotioneel item geworden. Om jongeren in Geraardsbergen te belonen...

Duitsland: omzet promotionele producten daalt door pandemie

Uit onderzoek - uitgevoerd door DIMA in opdracht van de Duitse sectororganisatie Gesamtverbands der Werbeartikel-Wirtschaft e.V. (GWW) - blijkt dat ondernemingen in 2020 in hun...

2020: corona heeft effect op aantal promotionele acties

In 2020 zijn er op basis van tellingen van PromZ-be zo’n 10% minder acties gevoerd met promotionele artikelen. In 2020 turfde PromZ-be 262 acties met...

THOM: geen blinde trouw aan webshops

In het kader van 2020-editie van de ‘Belgian Online Shopper Survey 2020’, een jaarlijks onderzoek van SafeShops.be, heeft researchpartner The House of Marketing de online-consument...