NewZ - PromZ.be

NewZ

Onderzoek: promotionele producten hebben ook emotionele effecten

Onderzoek van de Duitse sectorvereniging GWW (Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft) heeft de emotionele werking van promotionele producten aangetoond. GWW gebruikt de resultaten ook voor een campagne...

McKinsey: Europese consumenten pessimistisch

Op basis van de Consumer Pulse Survey van McKinsey stelt het consultancy-bedrijf dat de Europese consument pessimistisch is en dat die zijn/haar gedrag aanpast aan...

Generation Z valt voor nostalgie

Generation Z (waartoe personen behoren die zijn geboren tussen 1997 en 2012) valt voor nostalgie en dan vooral zaken die uit de periode van de...

Direct mail: daling in volume en omzet bpost

Uit de recentste kwartaalrapporten van bpost blijkt dat het volume en de omzet van direct mail (advertising mail) in het eerste halfjaar van 2022 gedaald...

Trendje: folders krimpen

Opvallend in de recente pakketten folders in de brievenbus: ze krimpen… Niet meer de A2- of A3-formaten maar vierkante van zo’n 20 bij 20 cm....

Lage concentratie PFAS in duurzame rietjes

Uit metingen van de Universiteit van Antwerpen in het kader van een bachelorthesis blijken er in al dan niet herbruikbare duurzame rietjes (papier, bamboe, glas)...

‘Terug naar school’-promoties in de startblokken

De scholen zijn sinds begin deze maand voor twee maanden dicht, maar ondertussen is de voorbereiding op het nieuwe schooljaar 2022-2023 alweer in volle gang....

Consumenteninteresse in duurzame producten groeit

De interesse van consumenten in duurzame producten neemt steeds meer toe, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Ze willen er ook méér voor betalen. Die trend...

Retail: groot aantal prijspromoties

Uit cijfers van Nielsen IQ, die Gondola Academy onlangs publiceerde, blijkt dat er in de eerste vier maanden van dit jaar nog nooit zo veel...