NewZ
Uitgaven aan direct mail dalen licht in 2022
Vorig jaar zijn de uitgaven aan direct mail met 3,6% gedaald ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de cijfers van MediaDataBank/Nielsen. In 2022 gaven...
Colruyt Group experimenteert met alternatieve retailkanalen
Colruyt Group is afgelopen maand in het nieuws gekomen met twee ‘alternatieve’ retailactiviteiten: de opening van een tweede OKay Direct en aan-huis-bezorging met een op...
Alcoholvrij in opkomst
'Dry january' is ook in België en Nederland een begrip aan het worden. Niet alleen de horeca maar ook de retail verkoopt minder alcohol in...
Salon-actie matcht met DNA Febelauto
Tijdens het recente Autosalon in de Heizel in Brussel viel Febelauto op met een ijskrabber als give-away. De krabber was gemaakt van RPP, gerecycleerd polypropylene....
Promo-Watch 2022: aantal consumentenacties met premiums daalt
Uit de tellingen van PromZ-be over het aantal consumentenacties met premiums op basis van folders en winkelbezoeken blijkt dat dat in 2022 gedaald is ten...
PSI: duurzaamheid en kwaliteit troef
Tijdens de PSI, de grote internationale beurs voor promotionele artikelen en business gifts in Düsseldorf, is gebleken dat duurzaamheid en kwaliteit troef zijn. In het kader...
Canada: effect van promotionele T-shirts en polo’s gemeten
Een studie van het ASI (het Amerikaanse Advertising Specialty Institute) in Canada heeft de kracht van promotionele T-shirts en polo’s nogmaals onderstreept. 60% van de...
Eindejaarsgeschenken: bedrijven geven warmte
Warmte was afgelopen jaar de grote trend in de eindejaarsperiode, zeker als het om eindejaarsgeschenken ging die bedrijven aan hun medewerkers en/of klanten. PromZ.be peilde...
WK2022 leeft promotioneel niet
Het wereldkampioenschap voetbal leeft niet, zeker niet promotioneel. Diverse fandorpen om samen naar wedstrijden te kijken zijn afgelast. En in de supermarkten waren er nauwelijks...