PromZ.be het onafhankelijke platform voor Product Media

ONAFHANKELIJKE PRODUCTZFINDER

PromZ.be Magazine

Promo-Watch

Gemaco doet merchandising StuBru nieuwe stijl

VRT-zender StuBru heeft begin deze maand een nieuwe huisstijl en logo gelanceerd. Voor de merchandising werkt de zender daarvoor met Gemaco, dat de nieuwe stijl...

BPMA-onderzoek: wat vindt de eindklant?

De Britse sectororganisatie BPMA (British Promotional Merchandising Association) richt zich dit jaar vooral op de eindklant. Onderdeel van die strategie is een enquête die eind...

Na Generation Z: Generation Alpha

Menig marketeer richt zich vandaag op ‘Generation Z’, de groep die geboren is tussen 1995 en 2009, maar intussen rukt een nieuwe generatie op: Generation...

VW in Nederland: interactieve snelweg-sprookjes

Volkswagen Nederland heeft recent een app beschikbaar gemaakt waarmee kinderen tijdens een autorit minder aan een beeldscherm gekluisterd zijn. Onderzoek heeft uitgewezen dat de schermtijd...

De promoties van de week 6

Wat waren de acties met premiums in week van 4 tot 9 februari? PromZ.be spotte de volgende aanbiedingen met product media: in de folder van Dreamland -...

Hoe goed is de relatie tussen marketing en sales?

Zijn marketing en sales twee aparte departementen of is er sprake van integratie? Marketing kijkt meestal naar de lange termijn, sales is meer resultaatgericht op...

Delhaize krijgt kritiek op promo-actie

Delhaize heeft de wind van voren gekregen voor de nieuwe spaaractie met bouwsteentjes. Consumenten keerden zich tegen de retailer (onder meer via sociale media) wegens...

Klantenportefeuille Lotus naar Attent Gifts

Attent Gifts in Beernem heeft recent de klantenportefeuille van Lotus Gifts in Kortrijk overgenomen. Lotus Gifts was een eenpersoonsbedrijf dat midden vorig jaar besloot de...

Wearables trend: slimme horloges

Welke ‘wearables’ (‘smart’ elektronica die geïntegreerd is in kleding of op het lichaam gedragen wordt en verbonden zijn met het internet) zijn trendy? Volgens een...