NewZ
Duitsland: omzet promotionele producten daalt door pandemie
Uit onderzoek - uitgevoerd door DIMA in opdracht van de Duitse sectororganisatie Gesamtverbands der Werbeartikel-Wirtschaft e.V. (GWW) - blijkt dat ondernemingen in 2020 in hun...
2020: corona heeft effect op aantal promotionele acties
In 2020 zijn er op basis van tellingen van PromZ-be zo’n 10% minder acties gevoerd met promotionele artikelen. In 2020 turfde PromZ-be 262 acties met...
THOM: geen blinde trouw aan webshops
In het kader van 2020-editie van de ‘Belgian Online Shopper Survey 2020’, een jaarlijks onderzoek van SafeShops.be, heeft researchpartner The House of Marketing de online-consument...
Hoe evolueert ‘promotional marketing’ in de komende jaren?
“Hoe evolueert ‘promotional marketing’?” Die vraag stelt de Amerikaanse Promotional Product Association International in het eigen magazine van deze maand. In dat artikel geeft Danny...
FEVIA, UBA en Comeos: striktere criteria marketing naar kinderen
Fevia (de Federatie van de Voedingsindustrie), de UBA (United Brands Association, tot voor kort stond die afkorting nog voor Unie van Belgische Adverteerders) en Comeos...
UK: Retailers kiezen weer voor papieren catalogi en folders
Retailers in het Verenigd Koninkrijk kiezen weer meer voor papieren folders en catalogi. Dat meldt Print Power, de Europese organisatie die zich bezighoudt met commerciële...
Merken gaan meer ‘direct-to-consumer’. Promoties ook?
Covid-19 heeft ertoe bijgedragen dat merken meer en meer hun producten via e-commerce direct aan hun eindconsumenten verkopen en zo klassieke retailkanalen links laten liggen....
Tweede lockdown: wat kan nog met product media?
Op 1 november is België voor de tweede maal dit jaar in een lockdown gegaan. De overheid wil de economie grotendeels vrijwaren. Niet-essentiële winkels moeten...
Carrefour komt met duurzame tassen
Carrefour heeft bekend gemaakt de verkoop van plastic tassen aan de kassa stop te zetten en volledig in te zetten op duurzame tassen. Bovendien laat...