NewZ
IKEA maakt producten uit zwerfplastic
Het Zweedse woonwarenhuis IKEA wil de vervuiling met plastic afval van de oceanen bestrijden en heeft zich aangesloten bij NextWave, een initiatief dat privé-bedrijven, wetenschappers...
Creatief met tassen
Steeds meer supermarkten en winkels geven geen plastic tasjes voor eenmalig gebruik meer. Wel geven ze of verkopen ze stevige tassen (met logo) die herbruikbaar...
BergHOFF: partner Bake Off Vlaanderen en de Bake Off-box
BergHOFF is voor het tweede seizoen partner van her ‘VIER’-programma Bake Off Vlaandern, waarin tien thuisbakkers het tegen elkaar opnemen. Zij gebruiken daarvoor BergHOFF-bakgerei. Bovendien...
Product Media Advisor of the Year: de genomineerden
Zestien distributeurs zijn genomineerd voor de Product Media Advisor of the Year 2018 in twee categorieën (‘Gevestigde waarden’ en ‘Challengers’). Een vakjury heeft al een...
Goud voor Xindao bij EcoVadis
Xindao, leverancier van product media, heeft onlangs de gouden standaard behaald bij EcoVadis. Ecovadis rangschikt wereldwijd bedrijven naar hun inzet op het vlak van Maatschappelijk...
‘Groene’ ballonnen
Zorg voor het milieu is ook een zorg van de sector van product media. Mondial Gifts laat weten latexballonnen in het assortiment te hebben die...
MCS Kick & Rush: defensiecontract
MCS Kick & Rush deelt mee de officiële leverancier van Defensie van alle promotionele producten te zijn geworden. Het gaat om een contract voor de...
Frankrijk: bijna 30% heeft ‘ad-blockers’
In Frankrijk gebruikt 28,7% van de internauten ad-blockers. Daarmee komt het land volgens eMarketer aan het hoogste percentage in West-Europa. De verwachting is dat in...
Huis-aan-huis blijft populair in UK door GDPR
De populariteit van huis-aan-huis folders blijft in het Verenigd Koninkrijk stabiel, zo blijkt uit het ‘door-drop report’ van de Britse Direct Marketing Association. Men wijst...